Wednesday 28 July 2010

Perkembangan terbaru saya...

Nama saya Abid. Saya dah besar. Abang-abang saya kekadang panggil saya Dabid, atau Dabdab. Kadang2 dah jadik Tab (?). Mama saya pelik macam mana abang-abang saya boleh dapat nama-nama tu.

 Saya dan abang2 saya

Saya belum boleh berjalan. Tapi saya sangat lasak. Mama saya dah tak boleh biarkan saya main sendiri sebab saya akan panjat ke sana sini. Saya suka! Saya pantang nampak tempat tinggi sikit sendi-sendi saya pun mulalah gatal....

Saya panjat nak tengok tingkap. Ada apa di luar sana ya?

Saya suka pergi berjalan dengan Papa saya. Papa saya bawa saya pergi kedai makan. Saya join aje. Asal Papa dgn Mama saya happy ok lah tu. Saya pandai duduk diam-diam.

 Di kedai Thai Banana. Saya tak suka orang kat kedai ni asyik kacau2 saya. Mentang2 saya baby lagi. Saya tau lah saya comel. Saya nangis.

 
Di kedai kopi Costa. Mama saya kata sedap kopi Costa. Saya rilek je tengok Papa saya baca paper. Apa2 pun Mama saya kata Starbucks toksah pegi, sebab depa bagi duit kat Zionis. Saya pun tak tau Zionis tu siapa

 Sedapnya kopi ais tu. Bilalah Mama saya akan bagi saya rasa kopi tu?

Saya suka abang-abang saya. Abang2 saya suka main dengan saya. Tapi kekadang Abang Ammar suka lepuk saya. Suka hati dia je. Beberapa bulan sejak saya makin pandai ni saya dah tau lepuk dia balik. Tapi Mama saya kata dia lepuk saya sebab saya suka rampas mainan dia. Memang betul pun.

Saya korek telinga Abang Adam.

Saya naik bot dengan Abang Ammar. Dia yang ajar saya. Mama saya membebel je.

Saya suka buat sepah. Abang2 saya yang kena kemas. Mama saya tak kisah asalkan bila Papa saya nak balik abang saya kemas.

Saya suka pegi bercuti dengan keluarga saya. Papa saya bagi saya main pasir. Saya main tak ingat dunia. Saya main sampai paha saya berbelang sebab sunburn dan rambut saya pun berpasir. Bila Mama saya nak mandikan saya pampers saya pun penuh dengan pasir. Nasib baik bontot saya tak gatal malam tu.

Main pasir di Bournemouth.

Semasa bercuti pun kami berpiknik bukak bekal. Mama saya letak saya bawah payung. Abang-abang saya makan sandwich, saya minum susu.


Musim panas ni saya seperti biasa berlenggeng je. Bila saya nampak semua orang makan aiskrim, saya pun nak juga! Mana boleh lepaskan peluang ni. Mama saya terpaksa bagi saya satu kon sebab saya jerit-jerit nak makan sendiri.

Sedapnya!

Selain dari bermain, saya juga suka baca buku. Saya pun berangan yang saya boleh menulis. Mama saya tak kisah asal saya tak cucuk mata atau lubang hidung saya.


Saya punggah buku dari almari. Seronok!

Haa dah jumpa buku favorite saya, In The Night Garden. Saya suka tengok Tombliboos tu.

Bila Mama saya bungkus buku masuk kotak pun saya nak menyibuk jugak.

Selain dari main toys saya suka usik benda lain. Saya suka explore rumah saya.

Saya main plug. Tapi Papa saya letak cover kat plug tu.

Saya suka jugak main netbook Mama saya. Ini memang Mama saya tension. Bila agaknya Papa nak belikan komputer untuk saya dan abang2 saya?

Mama saya cuba ganti dengan komputer Mickey Mouse tapi saya takmo. Saya tolak komputer mainan sebab saya nakjugak netbook Mama saya. 

Saya suka jugak menyibuk bila abang saya main Wii. Saya pun nak join.

 Sejak akhir2 ni, saya makin berani. Skill balancing saya semakin advance. Tak percaya tengoklah aksi 'merempit' saya ni.

Kuda kesayangan saya.

Sedia....

yeahh....!

Saya heppiii! (selalu nak gugur jantung Mama saya)

Selain itu, stunt saya yang baru ialah macam Superman.

Saya panjat dulu kusyen sofa yang Papa saya beli (abang saya ajar)

Lepas tu saya slide ke bawah (ni saya reka sendiri, bukan abang saya ajar).

Itulah sedikit sebanyak perkembangan terbaru saya. Sampai jumpa lagi!

Babai!

13 comments:

zarina said...

Wow !!! boleh tahan jugak ni !!!

auntie mek said...

LOL!! lawakla ahaahaha

Nur said...

Comel la entry ni. Nak picit-picit pipi Abid! ^_^

SMM said...

oohh i love it! sangat adorable ;)

Anis Sazira said...

entry yang paling best....sebab takde cerita yg serious nk kena fahamkan....hehehe....pandai mama Abid buat story pasal abid ni....

Mamaboyz said...

hahaha pening yer kak anis baca bebelan saya sebelum ni hehe..

yati: salam singgah :) pipi abid memang selalu kena cubit

Anis Sazira said...

alah..sekadar pening2 lalat aje...mostly your blog entries was interesting...byk benda baru yg akak belajar...keep on writing....

WaNNi said...

comel sgt.esp tang naik kuda ala2 zorro.

Rizza said...

soo cute.. teringat time hassan besar2 tu....hehhe

anon suria said...

ayna n ayuni nak tumpang merempit sama abid...macam syiok jer...

4 Kay-E said...

Best!!! detail & ada evidence :)
Sampai tertungging2.. Comel sgt :)

Unknown said...

abid dah makin chumel skrg.....esp gamabr last tu.....pandai mama dia buat penceritaan yg bersahaja.....

Anonymous said...

whats up drwati.blogspot.com blogger found your blog via Google but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have found site which offer to dramatically increase traffic to your blog http://traffic-for-your-website.com they claim they managed to get close to 4000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my website. Hope this helps :) They offer best services to increase website traffic at this website http://traffic-for-your-website.com
To your success James